måndag 25 maj 2009

Träningpass

I dag gick vi till gräsplan som vanligt och körde 40 min träningpass. Vi lå ut koner i 4 kant för att få raka linjer att gå linförighet.
Linförighet se mkt bättre ut för varje gång vi kör den känns härligt.
Vi körde även stanna i gående och provade på ny moment ligg i gående.
Apportering ha släppt Igra igår hemma äntligen fattar att hon ska hålla kvar den så länge jag vill.
Så idag på plan gick det strålande. Igra ta den på komando i fotpostion och håller kvar den minst 3 sec. Även när jag kastade apportering hämtar hon den mkt bättre och idag kom hon in i fot postion med den oxå. TOPPEN!!!
Inkallning helt ok kommer som en blixt och idag sa jag inte fot när hon var på väg utan jag lät henne tänbka själv att jag vill ha henne i fotpostion och hon kom på det hahahaha.
Till sist platsliggning fick vi lägga om 2 gånger men sista gång blev det lyckad Igra låg kvar 5 min.
MKT lyckad träning idag.

1 kommentar:

Vanja sa...

NU har jag äntligen tagit mig lite tid att kika på era senaste aktiviteter :-) HÄRLIGA bilder och mycket duktiga förare och Igra :-) KRAM på er från oss - vi hejjar på i massor..... LYCKA till med Flytten nu - på Söndag kidnappar vi lilla damen :-)